Zgodnie
z art. 22 ust. 4 ustawy o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami z
dnia 23 lipca 2003 r. (Dz.U. z 2003 r. Nr 162 poz. 1568) burmistrz
miasta prowadzi
gminną ewidencję zabytków w formie zbioru kart adresowych zabytków nieruchomych z terenu gminy.
W gminnej ewidencji zabytków powinny być ujęte:
Ewidencją objęte są obiekty użyteczności publicznej, sakralne, architektura przemysłowa, obiekty techniki, kamienice, wille oraz nekropolie i parki.
Karta
ewidencyjna zabytku zawiera w szczególności dane umożliwiające
określenie zabytku, jego miejsce położenia lub przechowywania, zwięzły
opis cech i wartości kulturowych oraz wskazanie właściciela i posiadacza
zabytku.
Ewidencja zabytków jest podstawą do sporządzania programów opieki nad zabytkami przez województwa, powiaty i gminy.
Gminna Ewidencja Zabytków - wykaz zabytków nieruchomych, zgodnie z art. 22 ust. 5 ustawy z dnia 23.07.2003 r. o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami.