TOŻSAMOŚĆ ADMINISTRATORA
Administratorem
danych jest Minister Cyfryzacji, mający siedzibę w Warszawie (00-060)
przy ul. Królewskiej 27, odpowiadający za funkcjonowanie rejestru danych
kontaktowych (RDK).
DANE KONTAKTOWE ADMINISTRATORA
Z administratorem można skontaktować się:
DANE KONTAKTOWE INSPEKTORA OCHRONY DANYCH
Administrator wyznaczył inspektora ochrony danych, z którym może się Pani/Pan skontaktować pod adresem e-mail: iod@mc.gov.pl, lub listownie kierując korespondencję na adres siedziby administratora.
Z
inspektorem ochrony danych można się kontaktować we wszystkich sprawach
dotyczących przetwarzania danych osobowych oraz korzystania z praw
związanych z przetwarzaniem danych, które pozostają w zakresie działania
Ministra Cyfryzacji.
CELE PRZETWARZANIA I PODSTAWA PRAWNA
Pani/Pana
dane będą przetwarzane w celu ułatwienia niżej wymienionym podmiotom
kontaktu w związku z usługami i zadaniami publicznymi realizowanymi na
Pani/Pana rzecz.
Do podmiotów uprawnionych do wykorzystywania Pani/Pana danych należą:
-
organy
administracji rządowej, organy kontroli państwowej i ochrony prawa,
sądy, jednostki organizacyjne prokuratury, jednostki samorządu
terytorialnego;
-
jednostki budżetowe i samorządy zakłady budżetowe;
-
samodzielne
publiczne zakłady opieki zdrowotnej oraz spółki wykonujące działalność
leczniczą w rozumieniu przepisów o działalności leczniczej;
-
Zakłady Ubezpieczeń Społecznych oraz Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego;
-
Narodowy Fundusz Zdrowia;
-
państwowe lub samorządowe osoby prawne utworzone na podstawie odrębnych ustaw w celu realizacji zadań publicznych;
-
uczelnie;
-
podmioty,
o których mowa w art. 19c ustawy o informatyzacji działalności
podmiotów realizujących zadania publiczne, jeżeli zawarły porozumienie z
ministrem właściwym do spraw informatyzacji;
-
organy wyborcze;
-
Polski
Czerwony Krzyż − w zakresie danych osób poszukiwanych lub poszukujących
− kontaktu z osobami fizycznymi w związku z usługami realizowanymi na
rzecz tych osób.
Podstawą
prawną przetwarzania danych jest dobrowolnie wyrażona zgoda, o której
mowa w art. 20k ust. 1 ustawy o informatyzacji działalności podmiotów
realizujących zadania publiczne, osoby, której dane dotyczą.
ODBIORCY DANYCH LUB KATEGORIE ODBIORCÓW DANYCH
Odbiorcą
Pani/Pana danych przetwarzanych w RDK jest Centralny Ośrodek
Informatyki z siedzibą w Warszawie przy Alejach Jerozolimskich 132-136,
02-305 Warszawa świadczący usługi technicznego utrzymania RDK i jego
rozwoju w imieniu Ministra Cyfryzacji oraz udzielający pomocy
użytkownikom w zakresie niezbędnym dla realizacji tych zadań.
OKRES PRZECHOWYWANIA DANYCH
Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane do czasu:
-
wycofania zgody na przetwarzanie danych w rejestrze danych kontaktowych;
-
samodzielnego
ich usunięcia przez Panią/Pana, przy użyciu usługi online udostępnionej
przez ministra właściwego do spraw informatyzacji;
-
usunięcia
ich za pośrednictwem organu lub podmiotu, o którym mowa w art. 2 ust. 1
pkt 1, 2 i 4-8 ustawy o informatyzacji działalności podmiotów
realizujących zadania publiczne posiadającego dostęp do rejestru danych
kontaktowych, na wniosek złożony osobiście przez Panią/Pana w siedzibie
tego organu lub podmiotu;
-
przekazania przez rejestr PESEL do rejestru danych kontaktowych informacji o zgonie osoby fizycznej, której dane dotyczą.
W
przypadku zmiany numeru PESEL, imienia lub nazwiska dotychczasowe
Pani/Pana dane, usuwane są automatycznie z rejestru danych kontaktowych
po upływie 4 miesięcy od daty zmiany tych danych w rejestrze PESEL.
PRAWA PODMIOTÓW DANYCH
Przysługuje Pani/Panu prawo do:
-
wycofania
zgody w dowolnym momencie. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z
prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej
wycofaniem;
-
wglądu
do dotyczących Pani/Pana danych, zgromadzonych w rejestrze danych
kontaktowych, po uprzednim uwierzytelnieniu, w sposób określony w art.
20a ust. 1 ustawy o informatyzacji działalności podmiotów realizujących
zadania publiczne;
-
aktualizowania
danych w zakresie adresu poczty elektronicznej lub numeru telefonu
komórkowego: samodzielnie przy użyciu usługi online udostępnionej przez
ministra właściwego do spraw informatyzacji lub za pośrednictwem organu
lub podmiotu, o którym mowa w art. 2 ust. 1 pkt 1, 2 i 4-8 ustawy o
informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne
posiadającego dostęp do rejestru danych kontaktowych, na wniosek złożony
osobiście w siedzibie tego organu lub podmiotu przez osobę, której dane
dotyczą;
-
usuwania
danych: samodzielnie przy użyciu usługi online udostępnionej przez
ministra właściwego do spraw informatyzacji lub za pośrednictwem organu
lub podmiotu, o którym mowa w art. 2 ust. 1 pkt 1, 2 i 4-8 ustawy o
informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne,
posiadającego dostęp do rejestru danych kontaktowych, na wniosek złożony
osobiście w siedzibie tego organu lub podmiotu przez osobę, której dane
dotyczą.
PRAWO WNIESIENIA SKARGI DO ORGANU NADZORCZEGO
Przysługuje
Pani/Panu również prawo wniesienia skargi do właściwego wg miejsca
zamieszkania organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych
osobowych.
W Polsce organem tym jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych (PUODO), ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa.
Szczegółowe informacje kontaktowe do UODO są dostępne pod tym linkiem.
INFORMACJA O DOWOLNOŚCI LUB OBOWIĄZKU PODANIA DANYCH
Podanie
przez Panią/Pana danych jest dobrowolne ale niezbędne do dokonania
wpisu w RDK/ przystąpienia do RDK i ułatwienia uprawnionym organom
kontaktu z Panią/Panem w celu szybszego załatwienia spraw Pani/Pana
dotyczących.